wtorek, 29 października 2013

"Rosnący" Jowisz

   Jowisz z każdą nocą staje się coraz większy, a na dowód tego zrobiłem małe porównanie jego rozmiarów z 7 września (ten mniejszy) i 27 października. Obydwa zdjęcia zrobione kamerą DMK21 + barlow 2x i tuba mak-newton 190/1000.



   A tu zdjęcia z tej samej nocy. Jak widać moja technika robienia i obróbki zdjęć jeszcze kuleje ale może z czasem zrobię wyraźne, ostre zdjęcie. Nie za wiele zebrałem wtedy materiału bo bardziej byłem skupiony na nauce obsługi montażu NEQ6, a Jowisz przypadkiem wpadł mi w obiektyw :)

 Fot. 1

Fot. 2

Dane do zdjęć 1 i 2

Teleskop: Maksutov - Newton 190/1000
Kamera:  DMK21AU04 + filtr Ir-Pass + Barlow 2x
Montaż: NEQ6
Ekspozycja: 60s, FPS - 30
Data wykonania: 27.10.2013
Obróbka: RegiStax, Fitswork

1 komentarz:

  1. No widać różnice w wielkości też takie porównania robię zobacz u mnie na stronce http://pmamot.blogspot.com/2013/05/jowisz-zniaka.html . Fajnie że zdecydowałeś się na NEQ6 .
    na pewno taki montaż będzie służył na długie lata. A co do jakości Jowisza to nie wiem jakie miałeś warunki ?. A jeżeli robisz błędy zbieraniu materiału czy obróbce to z pewnością nabierzesz z czasem większego wyczucia .

    OdpowiedzUsuń