środa, 22 października 2014

W oczekiwaniu na Jowisza

     Kolejny sezon na Jowisza zbliża się wielkimi krokami. Porządkując materiał na komputerze natrafiłem na parę avików tej planety. Są to moje ostatnie zdjęcia gazowego giganta zrobione wiosną. Miałem ich nie publikować bo jakość otrzymanych obrazów nie podobała mi się, ale zmieniłem zdanie bo w końcu każdy materiał jest na swój sposób unikalny. Aviki nagrywałem kamerką QHY5 LII, ale nie ma co jej na razie porównywać z moimi wcześniejszymi zdjęciami bo warunki w jakich zbierała materiał były mocno średnie. 
     Co do zdjęć to widać na nich 3 obiekty. Jowisza i dwa z jego wielu księżyców Europę i Io. Io znajdował się akurat na "zakręcie" swojej orbity stąd wrażenie jak by wyhamowywał. Widoczne jest to na animacji. Animacja składa się tylko z 5 fotografii pierwsza zrobiona o 22 i ostatnia o 22.50. Materiał może nie jest najwyższej jakości ale zawsze jakiś to jest. Teraz pozostaje jedynie czekać na pojawienie się Jowisza wysoko na niebie i może raz trafi się ten idealny seeing.






Animacja 1

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz