poniedziałek, 25 listopada 2013

Animacja Jowisza - zachód WCP i wschód Ganimedesa

      Kolejne podejście do gazowego olbrzyma. Tym razem warunki nie były najlepsze. Walczyłem z lekkim wiatrem, mgłą, wilgocią i Księżycem w pełni. Matka natura nie ułatwiała mi zadania ale i tak dobrze, że w ogóle pozwoliła mi do niego podejść ;) Z wiatrem mgłą i wilgocią jakoś sobie dawałem radę ale Księżyca nie mogłem wyłączyć. Animacja zapewne była by dłuższa ale w momencie jak pojawił się lód zdecydowałem się na taktyczny odwrót.
     Na animacji widzimy Wielką Czerwoną Plamę (WCP), to ta szara plama znikająca po prawej stronie Jowisza. Gdy WCP znika z lewej strony wyłania się Ganimedes największy księżyc Jowisza. 



Dane do animacji:

Teleskop: Maksutov - Newton 190/1000
Kamera:  DMK21AU04 + filtr Ir-Pass + Barlow 2x
Montaż: NEQ6
Ekspozycja: 43x90s, FPS - 30
Data wykonania: 19.11.2013
Obróbka: RegiStax, Fitswork



I jeszcze zdjęcie z barlowem 3x. Niestety pierwsze próby z 3 metrową ogniskową nie wyszły mi najlepiej. Do końca nie wiem dlaczego czy to przez warunki czy ja źle parametry nagrywania ustawiłem. Podczas nagrywania obraz Jowisza na monitorze przycinał się mimo że ustawiałem różne parametry i dlatego poźniej przerzuciłem się na barlowa 2x. Szkoda bo była okazja do lepszego złapania WCP.

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz