sobota, 30 listopada 2013

Księżycowy Krajobraz - Hadley Rille

      Pierwszy raz spróbowałem uchwycić więcej szczegółów na Księżycu z takim sobie efektem. Tamtej nocy nie miałem planów fotografować, chciałem tylko trochę poobserwować ale że kamera była na wyciągnięcie ręki (zdjęcia z balkonu) to nie mogłem się powstrzymać. Za bardzo jeszcze nie wiem jak zebrać dobry materiał do obróbki, a tym bardziej jak dobrze go później obrobić ale z czasem myślę że poznam tę tajemnice. 
   Na poniższych zdjęciach chciałbym zaprezentować oprócz kilku kraterów górę Hadley jak i miejsce lądowania misji Apollo 15. Masyw Mons Hadley jest to część pasma gór Montes Apeninnus. Góra wznosi się na wysokość 4,6 km. U podstawy Mons Hadley znajduje się dolina będąca miejscem lądowania Apollo 15. Hadley Rille jest oznaczone w katalogu Lunar jako L66.
   Pierwsze dwie fotki wykonane z ogniskowej 910mm niestety gorszym teleskopem bo jak już wcześniej wspomniałem to było takie spontaniczne fotografowanie. Dla bardziej ciekawskich pozwoliłem sobie zaznaczyć kilka większych kraterów księżycowych. Największy z zaznaczonych Posidonius ma średnicę 96km. Widoczne na zdjęciu Morze Jasność (Mare Serenitatis) ma powierzchnię równą 303000 km2 przy średnicy 707 km.




Kolejne fotki to zbliżenie na górę Hadley i miejsce lądowania Apollo 15. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz