poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Godzina na Marsie

      Ponieważ Mars jest aktualnie w opozycji to nie darowałbym sobie gdybym w niego nie wycelował teleskopem. Efekty tego strzału przedstawiam w postaci animacji i zdjęć. Animacja złożona jest z 10 zdjęć. Tylko 10 bo uznałem że reszta jest kiepskiej jakości i nie warta publikacji. Animacja pokazuje ruch obrotowy Marsa w przeciągu godziny od 23 do 24. Aviki nagrywałem po 2 minuty przy różnych parametrach nagrywania. Dlatego łapałem od 1300 do 6500 klatek na avik.

       Dużo lepiej Mars prezentował się w okularze w powiększeniu 250x. Czerwona kulka z czapą lodową i wyraźne zarysowanymi kontynentami był pierwszym widokiem Marsa jaki widziałem przez teleskop. Kto jeszcze nie widział, a ma okazje to polecam wycelować instrumentem optycznym w czerwony punkcik na południowym niebie.

 Animacja 1 - Mars

Dane do Animacji:

Teleskop: Maksutov - Newton 190/1000
Kamera:  QHY5LII + filtr Ir-Pass + Barlow 3x
Montaż: NEQ6
Ekspozycja: 10x120s
Data wykonania: 14.04.2014
Obróbka: Autostaker 2, Registax, Fitswork


Poniżej porównanie mojego zdjęcia z symulacją z programu Stellarium.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz