wtorek, 1 kwietnia 2014

Jowisz - tranzyt Io, Ganimedesa i WCP (animacja)

        Długo nie publikowałem zdjęć Jowisza (ostatnio w styczniu) więc przyszła pora to nadrobić w postaci 111 zdjęć. Tym razem prezentuje widowiskowe zjawisko na Jowiszu, które miało miejsce 9 marca 2014 roku. Mowa tu o podwójnym tranzycie, czyli przejściu przez tarczę Jowisza jego księżyców. Dla obserwatora z Ziemi zjawisko to wygląda tak jak na poniższych zdjęciach. Najpierw na tarczę planety wchodzi jeden z księżyców, a dopiero po pewnym czasie pojawia się jego cień. Pojawienie się cienia nieco później związane jest z kątem pod jakim w danym momencie położony jest Jowisz względem naszej planety. Oprócz dwóch widowiskowych cieni zarejestrował się także tranzyt Wielkiej Czerwonej Plamy. W moim przypadku Wielkiej Szarej Plamy ;). 
        Animacja tego zjawiska jest jak do tej pory największą animacją jaką zrobiłem. Czas rejestracji to ponad 3h od 19.20 do 22.35. Przez ten czas nakręciłem ponad 100 filmów. Do końcowej obróbki trafiło dokładnie 111 plików. Aviki były nagrywane bez odstępów. Pojedynczy stack to około 2400 klatek. Wszystko składałem w Autostakerze, a końcowe wyostrzanie odbyło się w Fitsworku.





Animacja 1 - rozmiar oryginalny

Dane do Animacji:

Teleskop: Maksutov - Newton 190/1000
Kamera:  DMK21AU04 + filtr Ir-Pass + Barlow 3x
Montaż: NEQ6
Ekspozycja: 111x80s, FPS - 30
Data wykonania: 09.03.2014
Obróbka: Autostaker 2, Fitswork

Animacja 2 - powiększenie 150%

I kilka wybranch przeze mnie zdjęć



Ostatnie dwie fotki to powięszkenie funkcją Drizzle 1,5 i 3x.





3 komentarze:

  1. Bardzo fajnie wyszło . Widać Twoje poświęcenie do tematu . Gratululacje pięknego widowiska.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. Dwa dni nad tym siedziałem, ktoś bardziej obeznany z obróbką pewnie zrobił by to lepiej ale i tak jestem zdowolony z końcowego efektu.

    OdpowiedzUsuń
  3. compliments. Very interesting article and nice animations

    OdpowiedzUsuń