wtorek, 13 sierpnia 2013

Moje pierwsze astrofoty

   Pierwsze zdjęcie obiektu kosmicznego zrobiłem za pomocą aparatu w telefonie. Było to 23 kwietnia 2013 roku. Gdy zobaczyłem efekt mojej totalnie amatorskiej próby wiedziałem, że chce robić jeszcze lepsze zdjęcia. I tak zacząłem przeglądać fora, blogi w poszukiwaniu porad jak zrobić profesjonalną astrofotografię. Niestety nadal takiej nie zrobiłem gdyż ciągle uczę się na błędach, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano. Do astrofotografii potrzeba dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości. Mam nadzieję, że z czasem moje zdjęcia będą coraz lepsze.
  Zdjęcia wykonane można powiedzieć metodą projekcji okularowej. Po prostu przyłożyłem do okularu obiektyw aparatu i tak starałem się wycelować żeby uchwycić Księżyc i Saturn. Szału nie ma, ale jak na pierwszy raz mając tylko to co pod ręką to nawet nawet to wygląda ;) zresztą oceny pozostawiam odwiedzającym blog. Teleskop jaki wtedy użyłem to refraktor Sky-Watcher 90/910.






1 komentarz: