piątek, 6 grudnia 2013

Galaktyka Bodego i Cygaro

   Kiedy pierwszy raz zobaczyłem te dwie galaktyki w 90 mm refraktorze byłem zachwycony widokiem. Już wtedy chciałem zrobić im zdjęcie, ale nie wiedziałem jak się za to zabrać aż do teraz. Długo czekałem na dobre warunki do fotografii albo było pochmurno, albo Księżyc był w pełni, albo chowały mi się gdzieś za drzewami. W końcu się udało i mogę sobie je dodać do mojej skromnej kolekcji astrofotografii. 
   Na zdjęciach widzimy dwie galaktyki M81 czyli galaktykę Bodego (ta po lewej) i M82 czyli galaktykę Cygaro (ta po prawej). Oprócz dwóch wymienionych galaktyk można jeszcze zauważyć trzecią (na dole po środku). Do końca nie wiem jaka to galaktyka więc można w komentarzach mi podpowiedzieć.

    Co do obróbki. Trochę się z tym męczyłem. Problemy miałem z kolorami i tłem, ale po kolei. Pierwsze zdjęcie jest składane w DSS tylko że składałem przekonwertowane RAWY na TIFFY i stąd takie kolory chyba. Składałem tiffy ponieważ rawów DSS nie chciał mi poskładać. Zamiast zdjęcia wychodził mi jakiś wąski czarny pasek na którym było parę gwiazdek.

Zapomniałem o ISO 1600


   Kolejne zdjęcie także było składane w DSS, ale tym razem składałem już RAWY (udało mi się zmusić DSS do współpracy). Tu miałem problem żeby doprowadzić to zdjęcie to odpowiednich kolorów nie psując za bardzo tła i na odwrót. Trochę się po wygimnastykowałem w Photoshopie żeby to zdjęcie jakoś wyglądało.


   Następne dwie fotografie to te same co wyżej tylko z wykadrowaniem M81 i M82.



   I jeszcze dla porównania jedna fotka z sesji. W ogóle nie ruszana w żadnym programie. Takie coś wypluwał mi aparat.


   Na koniec chyba najlepsze zdjęcia gdybym miał pełną wersje Nebulosity. Ponieważ mam wersje demo widzimy kreski i paski na zdjęciach. Tu składałem Rawy i nie miałem żadnych problemów. Od razu wyszło ładne zdjęcie z kolorami i tłem (w porównaniu z DSS). Później trochę je poprawiłem w photoshopie żeby bardziej wydobyć obiekty. Wiem że moja metoda obróbki jeszcze nie stoi na wysokim poziomie ale od czegoś trzeba zacząć. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz