poniedziałek, 9 grudnia 2013

Tranzyt Wielkiej Czerwonej Plamy

    Tamtej nocy nie miałem zamiaru fotografować Jowisza ale coś mnie naszło żeby w niego wycelować i było warto. Już podczas nagrywania avików widziałem że warunki sa bardzo dobre. Po nagraniu paru avików z barlowem 2x szybko zamieniłem go na barlow 3x. Tym razem nie miałem żadnych problemów (nie licząc mrozu) i udało mi się uchwycić Jowisz w jego pełnej krasie. W końcu trafiłem też na tranzyt WCP i jest to wisienka na torcie poniższej animacji ;) Oprósz WCP widać również dwa księżyce Jowisza - po prawej Ganimedes i po lewej Europę. 
    Nagrywanie avików prowadziłem od godz. 24.00 do godz. 1.15. Aviki do animacji były nagrywane bez odstępów.

1. Animacja Jowisza - barlow2x

Dane do Animacji 1:

Teleskop: Maksutov - Newton 190/1000
Kamera:  DMK21AU04 + filtr Ir-Pass + Barlow 2x
Montaż: NEQ6
Ekspozycja: 6x120s, FPS - 30
Data wykonania: 02.12.2013
Obróbka: RegiStax, Fitswork



Kolejne animacje i zdjęcia były zrobione przy użyciu Barlowa 3x. Dla mniej spotrzegawczych po prawej stronie widać jeden z księżyców Jowisza, Ganimedes.

2. Animacja Jowisza - barlow 3x

Dane do Animacji 2:

Teleskop: Maksutov - Newton 190/1000
Kamera:  DMK21AU04 + filtr Ir-Pass + Barlow 3x
Montaż: NEQ6
Ekspozycja: 17x120s, FPS - 30
Data wykonania: 02.12.2013
Obróbka: RegiStax, Fitswork

I jeszcze powiększenie około 2x

3. Animacja Jowisza - resize 

Na koniec pojedyncze fotki gazowego olbrzyma



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz