czwartek, 27 marca 2014

Unboxing zestawu do guidingu

    Po długim zastanawianiu się w końcu wybrałem zestaw do guidowania. Mam nadzieje że dokonałem dobrego wyboru i teraz moje fotografie DS wejdą na wyższy poziom. Cały sprzęt zakupiłem w sklepie Astromarket.pl, wszystko zostało załatwione pomyślnie. Sprzęt bardzo dobrze zabezpieczony, dostawa w terminie. Tutaj specjalne podziękowania dla Pana Jacka z Astromarket.pl, który pomógł mi wybrać odpowiedni zestaw. 


Jako teleskop guidujący wybór padł na szukacz TS 60/228. Jest mały, lekki i według innych użytkowników dobrze spełnia swoje zadanie. Do szukacza można mocować okulary 2 i 1,25 calowe.



     Nad kamerą zastanawiałem się najdłużej ale w końcu wybrałem QHY5L-II mono. Będzię mi służyła przede wszystkim jako guider ale w planach mam też zamiar wykorzystać ją do fotografii US. Do kamery dołączone były kable, nosek 1,25' i płyta ze sterownikami. Kamera jest kompatibylna z Firecapture 2.3, PHD (innych nie sprawdzałem), a jakie wyjdą z niej zdjęcia to się okaże przy pierwszej pogodnej nocy.

Kilka danych dotyczących kamerki:


Nazwa 
Astrolumina ALccd5L-II (QHY5L-II) mono

Producent 
Astrolumina

Wymiary (mm) 
52x31

Waga (g) 
45

Interface 
USB2

Prędkość odczytu 
200fps dla 320x240, 
106fps dla 640x480, 
75fps dla 800x600, 
44fps dla 1024x768,
30fps dla 1280x960

Producent matrycy 
Aptina

Model matrycy 
MT9M034

Rodzaj matrycy 
CMOS mono

Wymiary matrycy (mm) 
efektywny 4,83 x 3,63mm

Przekątna matrycy (mm) 
8,3

Rozmial piksela (μm)
3,75

Rozdzielczość matrycy 
1280 x 960

Sprawność kwantowa 
76%




Teraz pozostaje tylko nauczyć się poprawnej obsługi całego setupu.

2 komentarze:

  1. Fajna kamerka, to chyba ta sama matryca co w ASI120MM - trzymam kciuki za pierwsze guidowane fotki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co się orientuje jest to kopia ASI120MM, a na ile udana to się okaże.

    OdpowiedzUsuń